Kicken! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Frank Ooms - WaarBenJij.nu Kicken! - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Frank Ooms - WaarBenJij.nu

Kicken!

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 April 2013 | Vietnam, Nha Trang

In Saigon ben ik naar de Cu Chi tunnels geweest, de tunnels die door de vietcong gebruikt werden in de oorlog. De vietcong hadden het goed voor elkaar en het verbaasde ons niet dat de Amerikanen dit gedeelte niet veroverd kregen. Allerlei boobytraps zijn ingezet door de vietcong en de tunnels zelf zijn op een ingenieuze wijze opgebouwd. Daarnaast zijn de tunnels ontzettend klein en krap en is het moeilijk voor te stellen dat je hier een maand in zou moeten verblijven. Aangezien de meeste toeristen groter en dikker zijn dan de vietcong hebben ze een tunnel wat groter gemaakt, zodat wij op onze hurken er doorheen konden lopen. Dit was al lastig, laat staan dat je er doorheen moet kruipen. Daarna kwamen we bij een shooting range en heb ik met een AK47 geschoten. Kicken!

's Avonds zag ik nog een ongeluk met een motorrijder recht voor onze neus gebeuren. Deze gast reed veel te hard in deze drukke straat en raakte iemand die net wilde oversteken. Boem! Hij schoof 10 meter over de grond en stond niet meer op. Hij had een helm op, dus zal het verder wel goedkomen met hem. Er zijn trouwens meer dan 6 miljoen scooter/motors in Saigon en rush hour is dan ook een ware attractie.

Daarnaast heb ik nog een tour door de Mekong Delta gemaakt. Hier hebben we een coconut candy factory bezocht en konden we wat van de slangenwijn proberen. Daarnaast hebben we een bijenfarm gezien, verse honingthee op en hebben we een prachtige bootttocht gemaakt over een soort sloot in de mekong. Afsluiter van de dag was een spetterend muziekaal optreden van enkele locals die de tweede ronde van Idols zeker niet zullen halen.

Daarna ben ik naar Mui Ne afgereisd, deze plek is uitstekend geschikt voor Kite Surfing, maar aangezien de lessen prijzig waren en ik hier toch niet zo lang blijf, ben ik er maar niet aan begonnen. Na de drukte van Saigon was dit een heerlijke plek. Mijn kamer zat 15 meter van de zee en ertussen zat ook nog eens een zwembad. 's Avonds zag ik twee bekende gezichten, Bart en Bram, en heb met hen wat biertjes gedaan. Samen met hen ben ik de volgende dag in een jeeptour naar de fairy springs (stroom met mooi rotsgebergte), de witte zandduinen (dit leek net een woestijn en hier heb ik met een quad wat rondgescheurd, wederom kicken!) en de rode zandduinen geweest (hier kon je vanaf glijden met een soort plastic plaat).

Verder was er weinig te doen in Mui Ne, dus door naar Dalat, een stad in de bergen. Het was hier heerlijk koel en na zes weken elke dag minstens 30 graden was dit een hele verademing. In de bus heb ik Maria, Damian en Matt ontmoet en hebben samen het canyoning geboekt voor de volgende dag. We begonnen met abseilen van wat rotsen en konden van lagere rotsen in het water springen. Dit werd echter al snel opgebouwd naar de grootste (zo’n 25 meter) waterval waar we vanaf hebben geabseild. Erg lastig en zwaar en er kwam een gigantische kracht van het water af, maar het was geweldig om te doen. Yeah! Kicken! Daarna was een sprong van een rots van 15 meter en eindigden de dag met het abseilen in een waterval, wat ook wel de “washing machine” werd genoemd. Helemaal gesloopt op het einde, maar het was het zeker waard!

Volgende bestemming Nha Trang, little russia. We hadden al gehoord dat er veel russen zouden zijn en dit was ook gelijk duidelijk toen we aankwamen. Op elk winkeltje en restaurant staat de vertaling in het russisch en elke supermarkt heeft een compleet schap vol met wodka. Maar het strand is goed en er is van alles te doen. Vandaag zijn we naar het Vinpearl park geweest, dit is gevestigd op een eiland voor de kust. Om er te komen hebben ze een gigantische kabelbaan over zee gebouwd. Daarnaast is de naam van het park al vanaf het vaste land te zien door de grote letters op de berg (net zoals Hollywood). In dit park was een waterpark met veel wilde glijbanen, een grote arcadehal, een gigantisch aquarium, achtbaan, show met waterfonteinen en een soort rodelbaan van de berg (in een karretje op een rails). We hebben ons hier goed vermaakt.

Morgen staat er een boottocht langs wat eilanden op het programma! Time flies when you’re having fun!!

De Groeten!

• 12 April 2013 - 17:47

Hans En Marthelly:

Hoi Frank, wat een geweldig land blijkt Vietnam dan toch te zijn. Hebben we hier niet echt een idee van in Nederland. Zolang je maar kunt kicken daar, dan stel je het goed en vermaak je je geweldig. Ook van deze blog spettert het plezier er weer vanaf en vliegt je vietnamtijd snel om. Maar dat is een goed teken. Leuk dat je ons op de hoogte blijft houden, want we volgen je zoveel we kunnen. Maar goed dat je goed in conditie bent want het vergt toch ook de nodige inspanningen. Zo te lezen heb je er echter nog niets mee geleden. Het eten en drinken zal dan ook wel goed zijn. Jongen, geniet van deze tijd daar ver weg in het Oosten. Je zult het straks echt gaan missen thuis, maar de herinneringen pakken ze je nooit meer af.Wij kijken in ieder geval al weer uit naar je volgende verslag. Groeten en veel kussen.
    Je Pa en Ma

• 13 April 2013 - 08:29

Joep & Hetty:

Hey Frank, wat een superverhaal weer om te lezen. Geweldig om zowel mooie dingen te zien en te ontdekken en daarbij ook nog zoveel avontuur te beleven. Kicken man !
    Blijf genieten de laatste weken want voor je het weet moet je weer terug naar ons koude kikkerlandje.
    tam biet (of zoiets) xx

• 21 April 2013 - 15:40

Marij En René:

Hallo Frank,
    Eindelijk al je verhalen gelezen.
    Ik kwam er achter dat ik geen mail krijg als jij iets op de weblog post. Maar beter laat dan helemaal niet. jij loopt in straks als enige in Nederland met kleur rond. Hier begint de temperatuur nu pas te stijgen. Het was een lange, koude winter. Gelukkig heb jij dat overgeslagen. Je verhalen laten ons genieten van de mooie landen waar je doorheen reist. Geniet er nog maar even van. Wat je zegt: time flies. Voor de komende tijd, een leuke verjaardag en nog veel reisplezier. Marij