Melaka, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Frank Ooms - WaarBenJij.nu Melaka, Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Frank Ooms - WaarBenJij.nu

Melaka, Siem Reap

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

20 Maart 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo allemaal,

Afgelopen vrijdagochtend zijn we om 7 uur ’s ochtends veilig aangekomen in Melaka, na een flinke busreis waarin ik alleen het laaste uurtje heb geslapen. Hierdoor was ik nog steeds half in slaap toen we de bus uitmoesten en ik vervolgens als een zombie mijn backpack gewoon vergat uit de bus te halen. Vervolgens de stadsbus genomen en uitgestapt bij het Stadhuys, er zijn hier namelijk nogal wat Nederlandse invloeden. Hostel gezocht en uiteindelijk bij Hostel No.41 uitgekomen, pas anderhalve week open. De eigenaar leek net een stripfiguur en bleef weer lullen, maar veel zinnigs kwam er niet uit. Ff de stad in gegaan, maar al snel het bed even en 2 uurtjes geslapen aangezien (vooral ik) helemaal kapot was. ’s Avonds op de markt allerlei lekkernijen geproeft en later nog even aangesloten bij de spectaculaire ‘garden party’ van het hostel.

De volgende dag kregen we ontbijt met lokale lekkernijen. Daarna wat rondgeslenterd in de stad, naar het Maritiem Museum geweest en nog wat dingen bekeken. Om 6 uur hebben we de bus genomen naar het vliegveld (er ging helaas geen latere) en om 8 uur in de avond aangekomen, inclusief ons eten wat we in eerste instantie in de bus hadden laten liggen. Aangezien de vlucht van Lindsay pas om 9.15 in de ochtend is moesten we dus heel de nacht op het vliegveld vertoeven. Dit was echter wel de beste en goedkoopste manier. We hebben wat bankjes opgezocht en ik heb nog redelijk wat uurtjes kunnen slapen. Om 6 uur de koffers ingecheckt, ontbeten en vervolgens afscheid moeten nemen van Lindsay die terug naar het koude Nederland vliegt. Ik moest nog 2 uurtjes wachten voordat ik naar Siem Reap, Cambodja, kon vliegen.

Al met al waren het 3 hele mooie weken in Maleisië. We hebben ontzettend veel gezien en gedaan: Jungles, wildlife, snorkelen, tropische eilanden, cultuur, veel verschillende dingen gegeten en hele aardige lokale mensen ontmoet tijdens de reis. Ook hebben we heel wat afstanden afgelegd in een vliegtuig, boot, bus, minivan en taxi. Echter is voor mij het avontuur nog niet voorbij. Ik mag nog 6 weken in Azië verblijven. Hopelijk worden deze komende 6 weken net zo mooi als de afgelopen 3 weken.

Hello Cambodia! Veilig aangekomen en nu is het alleen nog zien het land binnen te komen. Na 3 formulieren, een pasfoto, 3 loketten en 20 dollar mocht ik het land in. Heb vervolgens gekozen om met de moto (soort scooter) naar het hostel te gaan. De driver zette een helm op, ik kreeg er geen. Gelukkig rijden ze hier in Cambodja allemaal een heel stuk langzamer dan in Maleisië, dus ook hier de reis veilig volbracht. Ingecheckt, gedoucht en vervolgens maar ff op bed gaan liggen. ’s Avonds besloten dat het nodig was voor wat westers voedsel, dus een asociaal grote, rijk gevulde pizza gekocht. En hij smaakte goed jonge! Later Paul de Leeuw zitten kijken in het hostel met eens groepje Nederlanders en nog wat gepooled.

De volgende dag ben ik eerst naar de Pharmacy gegaan voor wat oordruppels en neusspray, aangezien ik steeds meer last van m’n oor begin te krijgen door al die airco en ventilatoren. Hopelijk ben ik er snel vanaf. Later een massage van een blinde gehad en nog wat lokale tempels bezocht. Ook een school gevonden waar de kinderen buiten allerlei spelletjes aan het spelen waren. Mooi om te zien hoe blij en fanatiek de kinderen hier zijn om naar school te mogen. Echter bleek ik wel een grote stoorzender te zijn aangezien ze meer bezig waren met indruk te maken op mij dan dat ze naar de leraar luisterde.

Dinsdag tempeldag! Om half 5 opgestaan, want om 5 uur stond mijn private driver Sanat voor de deur, zodat ik de Angkor Wat bij sunrise kon zien. Ik was niet de enige met dit idee, aangezien het helemaal vol stond, vooral met chinezen (die volgens mij van elke steen een foto hebben gemaakt). De tempel zelf is machtig groot en nog in zeer goede staat. Helaas mochten we alleen niet de toren in. Daarna naar de andere bekende tempels van Angkor geweest, de Bayon tempel (vol met gezichten) en de Ta Prohm (waar de bomen door de tempel heengroeien). Uiteindelijk na 7 uur tempelen vond ik het mooi geweest en had er ondertussen ook al een hoop tempels gezien en dan beginnen ze allemaal op elkaar te lijken. Terug naar het hostel en een zwembad opgezocht. ’s Avonds de lokale specialiteit Amok met vis op en nog wat cocktails gedronken in het hostel.

Aan het eind van deze middag staat nog een mooie sunset tour op een quad op het programma. Morgenvroeg om 7 uur vertrek ik met de boot naar mijn volgende bestemming, Battambang.

  • 20 Maart 2013 - 13:06

    Hans En Marthelly:

    Geweldig weer wat van je lezen op je blog. Volgende week treffen we Lindsay persoonlijk (ze heeft al gebeld) en dan horen we alles in geuren en kleuren met foto's. Wordt het allemaal nog realistischer voor ons. We zijn blij dat jullie er een toffe tijd hebben gehad en volop geniet van de mooie dingen daar.
    We hebben vernomen van anderen dat vooral ook Cambodja erg mooi moet zijn, hele aardige mensen en nog niet zo toeristisch. Geniet ook hier met volle teugen en leg het allemaal vast op foto als het kan. De herinnering wordt dan allleen maar mooier. Ze te horen stel je nu ook goed in je eentje. Je zult genoeg mensen ontmoeten, wie weet wat voor kannissen je straks uit de hele wereld er aan over houdt.
    Veel plezier, doe leuke dingen en houdt ons op de hoogte. XXXX

  • 20 Maart 2013 - 15:21

    Ingrid En Pieter:

    Leuk dat er al weer zo snel een vervolg verhaal is.
    Zo te lezen stel je het goed ondanks dat je alleen verder gaat nu.
    Ik lees alleen nu niets over jurkjes. Is dat daar niet zo de gewoonte?
    Geniet nog verder en hopelijk gaat de oorpijn snel weg.
    Groetjes Ingrid en Pieter xx

  • 20 Maart 2013 - 19:55

    Miriam:

    Schrijf vooral door, het is erg leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!

  • 21 Maart 2013 - 09:32

    Simone:

    Ik sluit me aan bij Miriam! Super!

  • 21 Maart 2013 - 16:51

    Rieki & Gerrit:

    Ook vanuit Eibergen volgen wij je op deze reis.
    Erg leuk om te lezen wat je allemaal doet en ziet
    nog een hele fijne tijd toegewenst
    geniet ervan gr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frank

Actief sinds 19 Feb. 2013
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 28091

Voorgaande reizen:

24 Februari 2013 - 01 Mei 2013

Backpacken in Zuid-Oost Azie

Landen bezocht: