Kuching, Penang & Langkawi - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Frank Ooms - WaarBenJij.nu Kuching, Penang & Langkawi - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Frank Ooms - WaarBenJij.nu

Kuching, Penang & Langkawi

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

14 Maart 2013 | Maleisië, George Town

At the moment zijn we in Penang. Vorige week zijn we van Kota Kinabalu naar Kuching gevlogen, de stad van de katten (Kuching betekent kat). Overal in deze stad zijn beelden van katten te vinden, net zoals in elk souvenier winkeltje. We verbleven in het Marco Polo hostel, na een tip van een medereiziger uit KK. We hebben hier voor het eerst in een dorm geslapen, al zijn er tijdens ons verblijf hier geen andere reizigers bijgekomen. De eerste avond heb ik zelfs complimenten gekregen van een local over mijn eetkunsten met chopsticks. Verder was het opvallend dat veel locals hier Oranjeboom drinken.

De volgende ochtend zijn we vroeg opgestaan om naar de oerang oetangs in Semengohh te gaan, een rehabilitatie centrum voor twintig oerang oetangs. Bij aankomst zagen we al snel een moeder met haar jong in de bomen zitten, later bij de main feeding area was ons geluk helaas wat minder, bijna een uur staan wachten, maar geen een oerang oetang bleek vandaag honger te hebben en konden we weer terug. Vervolgens hebben we de trip naar het Bako National Park inclusief overnachting geregeld.

Op naar Bako! Samen met een Sloveense slager en zijn vriendin zijn we richting Bako gegaan. Helaas geen bus, dus een uurtje moeten wachten… Vervolgens moesten we met de boot richting het National Park, volgens mij het oudste gammele bootje van de vloot en ook de meest ervaren bestuurder. ‘s Middags met Pongo, onze gids, rondgelopen door het park. Hij liet ons het wildlife zien wat hier te bewonderen viel. Vooral het aantal apen hier, Proboscis (neusapen) en makaken (die het hebben voorzien op al het eten en drinken van de bezoekers). Op je gemak eten zat er niet in, aangezien er telkens wel een aap op de loer lag om iets van je bord te graaien. De apen zaten later zelfs op 20 cm afstand van ons. ‘s Avonds hebben nog een nightwalk gedaan om wederom wat wildlife te zien. Verblijf was ok, alleen jammer dat er bruin water uit de kraan kwam.

De volgende ochtend zijn we op tijd begonnen met een trail richting het strand om de grootste hitte voor te zijn. De apen blokkeerde in het begin regelmatig onze route. Later volgden nog een paar pittige klimmen, maar uiteindelijk was er een prachtig uitzicht en een mooi strandje. Bij terugkomst een zeer welverdiend pilsje op.

De dag erna hadden we pech, een fikse regenbui zorgde ervoor dat we niet zo veel meer konden doen buiten Kuching. Dus zijn we naar het Cat Museum geweest, dit stelde echter niet veel voor en lag uiteraard weer bovenop een berg (met de kuiten zit het wel goed ondertussen). ‘s Avonds nog een leuk gesprek gehad met de eigenaar van het hostel die ons wat echte levenslessen vertelde. Die vent bleef maar lullen…
9 maart vlogen we naar Penang. Bij vertrek bij Marco Polo kregen we van de eigenaar nog een aandenken aan het hostel en maakte hij een foto van ons voor de Wall of Fame :). Uiteindelijk vrij laat in Penang, om tien uur bij ons hostel in de Love Lane, hier zit het helemaal vol met backpackers hostels. Onze kamer is klein, maar fijn. Echter waren er zeer weinig sanitaire voorzieningen, maar wel voor het eerst sinds anderhalve week weer een warme douche. In Penang hebben we de ferry naar Langkawi geregeld, een tropisch eiland. Verder hebben we de stad verder verkend (veel koloniale gebouwen en tempels) en heb ik wederom een jurk aangehad. En nieuwe slippers gekocht!!

De volgende dag zijn we naar Langkawi gereisd en uiteindelijk in het AB Motel terecht gekomen, 30 meter van het strand en we hebben hier dan ook heerlijk geluierd de eerste dag. De tweede dag hebben we na ons ontbijt (dat geterorriseerd werd door vliegen) een scootertje gehuurd en zijn we heel het eiland rondgereden, 2 watervallen en weer een stel wilde apen gezien en gezwommen bij het Black Sand Beach. ‘s Avonds heel even mijn camera kwijt geraakt, dit kan natuurlijk de beste overkomen. Gelukkig was hij afgegeven bij de lobby van ons motel :).

De volgende dag gingen we terug naar Penang om vervolgens daar de volgende dag de nachtbus richting Melaka te nemen. Geslapen in een cheap budget hostel met duizende mieren op de badkamer en onze kamer aan de straatkant zonder echte ramen maar met een soort luikjes. Het leek wel alsof onze bedden midden op straat stonden, zo’n herrie was het. Uitendelijk nog wel iets kunnen slapen.

Overdag in Penang zijn we naar de Kek Lok Si tempel gegaan, een schitterend tempelcomplex met een pagode en een gigantische boeddha op de top. Verder was het vooral relaxen onder het genot van een bak koffie in een van de gigantische malls die ze hier hebben. Zo direct richting de bus en morgen vroeg zijn we als het goed is in Melaka na een flinke busreis.

De groeten!

Ps. Die fotos willen niet zo lukken helaas met dat internet hiero.

• 14 Maart 2013 - 14:33

Martin:

Lekker bezig Frankie! Hoe lopen je blitse wandelschoenen trouwens?

• 14 Maart 2013 - 14:47

Ingrid En Pieter:

Jullie zien ontzettend veel zo te lezen. De algemene voorzieningen lijken me wat minder. Meer dan een week gEen warme douche lijkt me wat minder. Maar de ervaringen nemen ze jullie niet af.
    Nog even samen genieten voordat jullie wegen scheiden. Allebei verder goede reis.
    Groetjes Ingrid en Pieter.

• 14 Maart 2013 - 18:42

Simone:

Zooo je doet nog nieuwe vrienden op met je waarbenjij.nu! Volgens mij is ze wel heel lonely haha! Nu over je verhaal; wat kan ik nog toevoegen aan mijn vorige berichten, alles is helemaal fantastisch toch! Geniet nog lekker vd laatste daagjes samen en dan hopsakee met de backpack door naar Vietnam, (als ik 't goed heb?)! Groetjes aan Linsay!
    X Simone

• 14 Maart 2013 - 22:41

Hans En Marthelly:

Hoi Kerel, eindelijk een bericht op je blog. Daar zaten een heleboel mensen op te wachten, want die vroegen er steeds om. Die wilden allemaal weten hoe het met je ging daar in Maleisie, samen met Lindsay. Zo te horen gaat het jullie hartstikke goed en maken jullie erg veel mee. Jammer dat de foto's er niet bij staan. Moeten nog een tijdje op wachten, hoewel Lindsay straks bij ons vast ook wel de nodige foto's kan laten zien en de nodige verhalen erbij vertellen. Ben maar zuinig op je camera, want daar staan tenslotte veel herinneringen op, die je nooit meer kunt terughalen. Daarom is het jammer dat je ze nergens kunt uploaden, dan zou je ze niet meer kwijt raken.
    En die Cynthia, ja wat moeten we er hier mee in Nederland? Lijkt me een beetje "kansloos" type als je zo iedereen gaat aanschrijven. Zoek daar maar echte mensen met wie je nog nadien een leuk contact kunt houden ipv zo'n internet type, je weet nooit wie er echt achter zit.
    Frank, zet Lindsay straks in het goede vliegtuig en dan zien we ze binnenkort in Nederland. Ga zelf lekker verder met je reis. ik heb gehoord dat Cambodja een erg mooi land is, met erg aardige mensen, maar nog niet zo toeristisch. maakt het des te spannender toch. Houdt ons op de hoogte als het kan via app en ook via deze blog. Heel veel groeten van ons een een paar dikke kussen. Geniet van de laatste dagen samen en zeker ook nog van de komende weken die je in je uppie in Cambodja en Vietbnam gaat doorbrengen. Tot hoors. XXX Je vader en moeder.

• 15 Maart 2013 - 08:14

Joep En Hetty:

Wat hebben jullie het leuk daar zo ver weg, al lijkt het niet altijd met alle die ongewenste dieren. Leuk dat je, naast veel dieren, ook veel mensen ontmoet. En, by the way, een levensles meer of minder is niet erg.
    Steek hier iets van op en onthoudt alleen het goede. Het kaarsje, wat je hebt opgestoken moet geholpen hebben. Willem II in de 90ste minuut op 1-0. Nu nog 3 punten in Breda (sorry Lindsay, maar dat moet even) en we doen weer mee.
    Nog veel plezier samen en straks alleen.
    Groetjes Joep en Hetty

• 17 Maart 2013 - 12:44

Frank En Yvonne:

Wederom 'n leuk verslag, top dat je je camera terug hebt geluksvogel, wij waren hem destijds in China dus echt kwijt! Wij gaan zo meteen Lindsay ophalen, zagen net op teletekst dat ze zelfs 28 minuten eerder zal landen.
    Hopelijk ontmoet je nog meer leuke mensen (net zoals de slager) zodat ook de komende 9 weken voor jou gezellig zullen zijn.
    Heel veel lieve groeten uit Breda, waar Willem II momenteel vecht voor de overwinning :-)
    Frank en Yvonne